- - - - - -
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Δραστηριότητες
ΣΧΟΛΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Το Ομακοείο Καρδίτσας διδάσκει τις ενότητες της εσωτερικής φιλοσοφίας.
θεραπευτικες Συνεδριες
Εσωτερισμός προς όλους
Εφαρμογή εσωθεραπευτικών μεθόδων εναλλακτικής θεραπευτικής που στοχεύουν στην πρόληψη, αρμονία, διατήρηση, της υγείας του ανθρωπίνου οργανισμού.
εκπαιδευση
Θεματολογία της μεταφυσικής & του εσωτερισμού
Παρέχεται θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση που χαρίζει στον μαθητή τα μέγιστα όσα οφέλη.
Βιβλιογραφια
Πώληση Βιβλίων
Παρατίθενται βιβλία , μελέτες και περιοδικά από τους Ν.Α.Μαργιωρή, Κατσιάμπα Λ. Ηλία & Τσιάπουλα Β. Ελευθέριο ιδρυτή και εκπρόσωπο του Ομακοείου Καρδίτσας.
A+ R A-

show

 

Ο ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ / ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ

ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΜΕ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ , ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ   

show

Τα ετήσια προγράμματα της μεταφυσικής και του εσωτερισμού αφορούν ανάπτυξη  θεμάτων με βάση την αντίληψη των μυστών.  Οι παρακαταθήκες που άφησαν μεγάλοι μύστες δηλώνουν την προέλευση του ανθρώπου, την έννοια της πνευματικής εξέλιξης, την ανάπτυξη των εσωτερικών δυνατοτήτων του ανθρώπου,  της πραγμάτωσης του ανθρώπου με βάση την αντίληψη της εσωτερικής φιλοσοφίας, την ατομική και ομαδική εξέλιξη, την ανάπτυξη των εσωτερικών δυνάμεων του ανθρώπου, η έννοια των δεσμών του ανθρώπου.

         Τα θέματα αντλούνται από ενότητες του εσωτερισμού όπως   «εσωτερική φιλοσοφία», «εσωτερική μύηση», «εσωτερική θεραπευτική», «αστρολογία-αστροσοφία», «προκατακλυσμιαίοι πολιτισμοί», «Διαλογισμός», «Τα Συστήματα Της Γιόγκα» .

show

Τα σεμινάρια εσωτερικής φιλοσοφίας στοχεύουν στην κατάρτιση πάνω σε τομείς της μεταφυσικής και του εσωτερισμού. Οι κύριες ενότητες των σεμιναρίων αφορούν την ιστορία της μεταφυσικής, τις εσωθεραπευτικές μεθόδους των εναλλακτικών θεραπειών, ασκήσεις των συστημάτων της γιόγκα  που είναι σε θέση να βοηθήσουν τον άνθρωπο.

        Η κατάρτιση σε ασκήσεις της γιόγκα βοηθούν τον άνθρωπο να διδαχθεί μεθόδους που να τον βοηθήσουν στην καθημερινή ζωή του. Η μέθοδος της διαφραγματικής αναπνοής,  χαλάρωσης, στοχασμού,  διαλογισμού παρέχουν τη δυνατότητα στον άνθρωπο να κάνει χρήση του εσωτερικού του δυναμισμού χωρίς τη βοήθεια τρίτου ανθρώπου , ενός εσωθεραπευτή, αλλά με τη βοήθεια του ίδιου του εαυτού του.

show Ο όρος «εσωθεραπευτικές μέθοδοι» αφορούν τη χρήση του λόγου της εξερχόμενης ροής της ενέργειας από τα άκρα του ανθρώπου, την πίστη, τη συγκέντρωση, τον δημιουργικό οραματισμό, το διαλογισμό,  και γενικότερα τη χρήση του εσωτερικού δυναμισμού του ανθρώπου και της ζωτικότητάς του, που ενυπάρχει στον άνθρωπο , θρέφει και συντηρεί τον ίδιο.  

Άρθρο 35 - ΚΡΙΓΙΑ ΓΙΟΓΚΑ – ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ

 

 

ΚΡΙΓΙΑ ΓΙΟΓΚΑ – ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗΣ  ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ

 

Του Ελευθερίου Τσιάπουλα, ιδρυτή του Ομακοείου Καρδίτσας

 

 

Εισαγωγή

Στο παρόν άρθρο θα δούμε τα εφόδια , οφέλη και τη δράση της κρίγια γιόγκα ,ένα από τα συστήματα της γιόγκα. Οι ενότητες που θα μας απασχολήσουν είναι α) τι είναι η κρίγια β) τα μέρή της και ο σκοπός της γ) η προέλευσή της δ) το φιλοσοφικό της περιεχόμενο ε) η αντίληψη της κρίγια για τον κόσμο και τον άνθρωπο στ) η έννοια της ασθένειας η) η θεραπεία κατά την αντίληψη της κρίγια θ) τα εφόδια –μέσα για την αποκατάσταση ι) προϋποθέσεις εισαγωγής ενός μαθητή στο συγκεκριμένο σύστημα κ) η σχέση της κρίγια με άλλα γιογκικά συστήματα και λ) που διδάσκεται σήμερα. Τα σημεία αυτά θεωρούμε ότι καλύπτουν σημαντικές πτυχές του ζητήματος.

 


α) Η κρίγια γιόγκα είναι σύστημα εκπαίδευσης με στόχο να συνδέσει την ανθρώπινη ύπαρξη με το εσωτερικό της «είναι» ή αλλιώς τον εξωτερικό άνθρωπο με τον εσωτερικό. Η κρίγια έρχεται να συνδέσει τη συνείδηση με την υποσυνείδηση για να φέρει την εναρμόνιση σε σωματικό και ψυχικό επίπεδο. (Γιογκανάντα 1956 : 313-326 ; Μαργιωρής 1988 : 15-17, 346-348)

 


β) Η κρίγια χωρίζεται σε δύο μέρη την σωματοθεραπευτική και την ψυχοθεραπευτική. Το τρίτο μέρος είναι το μυητικό μέρος που έχει ως στόχο την ένωση του ανθρώπου με το βαθύτερό του «είναι». (Μαργιωρής 1988 : 18-23, 343-348 ; Γιογκανάντα 1956 : 313-326 )

 



γ) Η προέλευση της κρίγια γιόγκα κατά τη μεταφυσική αντίληψη είναι προκατακλυσμιαία και αναβιώθηκε από τους μύστες. Υπήρξαν τέσσερις προκατακλυσμιαίοι πολιτισμοί που είναι η Υπερβόρεια, Αδαμιαία, Λεμούρια και η Ατλάντια φυλή. Οι προκατακλυσμιαίοι πολιτισμοί δημιούργησαν υψηλούς εξελεγκτικά πολιτισμούς. Στην τέταρτη Ρίζα-φυλή έλαβε χώρα μια μεγάλη σύγκρουση μεταξύ των Δραβίδων, προγόνων των Ελλήνων, με τους Ατλάντιους περί τα 16000 π.Χ .(81) Συνέπεια ήταν γίνουν μεγάλοι κατακλυσμοί που πλημμύρησαν την ενδοχώρα της μεσογείου και διαμόρφωσαν το σημερινό γεωλογικό τοπίο. (Μαργιωρής 1985α : 30-32, 116 -118, 346-347, 348-349)
Τμήματα πληθυσμών που ζούσαν στα όρη διασώθηκαν και επέζησαν. Έτσι ο πολιτισμός των Δραβίδων χωρίστηκε σε εκείνους που ζούσαν στη νήσο κρήτη, στους μικρασιάτες (Λέλεγες, Κάρες, Λυκείους κλπ) και στους Αιγυπτίους (Βόρειους Αιγυπτίους και Λυβύους). Τμήμα του πληθυσμού αναχώρησε σε σχήμα ριπιδιού προς τη σημερινή Ινδία και εγκαταστάθηκε από το 16ο παράλληλο και κάτω. Το ένα τμήμα αναχώρησε από την Αίγυπτο, Ερυθρά θάλασσα, Περσικό Κόλπο, και ύστερα Κεϋλάνη και κατέληξε στη Νότια Ινδία. Το άλλο το βόρειο σκέλος έφυγε από τη Μικρά Ασία , την Κασπία θάλασσα μπήκε στο Ιράκ, Ιραν και ύστερα στην κοιλάδα του Ινδού. Η μετανάστευση ξεκίνησε περί τα 8.000 π.Χ περίπου[1]. (Μαργιωρής 1996 : 65-73)



δ) Άλλος παράγοντας όμως που αναβίωσε και επανάφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της κρίγια γιόγκα είναι οι μύστες, σάρωση0007δηλαδή οι απολυτρωμένοι εκείνοι που κατάφεραν να σάρωση0008κατακτήσουν την υλική τους φύση και να εισέλθουν στο άβατο του πνεύματος. Ειδικά παραδείγματα είναι ο Παραμαχάμσα Γιογκανάντα με το έργό του «Η Αυτοβιογραφία Ενός Γιόγκι» μετέδωσε στη δύση τη γνώση της κρίγια γιόγκα. Ο Νικόλαος Ανδρέου Μαργιωρής με το έργο του «Κρίγια γιόγκα, Πρακτική Μέθοδος της Σωματοψυχικής Θεραπευτικής» αναβίωσε την κρίγια με πλήρεις λεπτομέρειες θεωρητικά και πρακτικά. (Γιογκανάντα 1956 : 313-326 ; Μαργιωρής 1988 : 15-17)
Τονίζουμε ότι η κρίγια μαζί με τα άλλα συστήματα της γιόγκα εμπεριέχεται στο πεδίο του εσωτερισμού-μεταφυσικής και κλάδων όπως η «Εσωτερική Φιλοσοφία», τα «Αρχαία Μυστήρια», οι «Προκατακλυσμιαίοι Πολιτισμοί», η «Εσωτερική Μύηση», «Διαλογισμός», «Εσωτερική Θεραπευτική» κλπ που διδάχτηκαν και διδάσκονται από τους μύστες και τους εκπροσώπους της μεταφυσικής. (Μαργιωρής 1980 : 23-26)



ε) Το φιλοσοφικό μέρος της κρίγια όπως και των άλλων συστημάτων της γιόγκα υπάγονται σε ένα από τα έξι φιλοσοφικά συστήματα της γιόγκα. Σε συνδυασμό με το σύστημα της «σαμκύα» δίνουν την «Κάρμα Μιμάμσα» που έχει ως στόχο την απολύτρωση του ανθρώπου, τη λεγόμενη «Καϊβαλαϊα» (Kelvalya). Το σύνολο των συστημάτων της γιόγκα χρησιμοποιούν για την ερμηνεία και ανάλυση της δομής του κόσμου το σύστημα της «σάμκυα». (Bελισσαρόπουλος 1987 :197-216 ; Μαργιωρής 1983 : 190-198)



στ) Η αντίληψη της κρίγια γιόγκα για τον κόσμο και τον άνθρωπο είναι ότι και τα δύο χαρακτηρίζονται από δύο κύρια στοιχεία που είναι τα α) άτομα και β) οι παλμικές τους δονήσεις. Τη δραστηριότητα των στοιχείων αυτών ονομάζουμε «Ενεργειακό Δυναμισμό» κατά τη μεταφυσική, «Πράνα» κατά τη γιόγκα, «Τσι» κατά την κινεζική φιλοσοφία, «Όδιο» κατά το Σαρλ Φον Ραϊχεμπαχ , «Ελεύθερη Ενέργεια» κατά τον Τέσλα, «Οργόνη» κατά το Βίλχελμ Ραϊχ κλπ Την αντίληψη της κρίγια πρεσβεύουν, αν όχι όλα, τα περισσότερα μεταφυσικά κινήματα. (Μαργιωρής 1988 : 24-29; Μαργιωρής 1985 : 178-180)
Ο κόσμος και το ανθρώπινο σώμα καλύπτονται από ένα βαθύτερο σύμπαν που είναι πανομοιότυπο με το φυσικό, αλλά αόρατο και μη αντιληπτό από τις πέντε αισθήσεις και ονομάζεται στη μεταφυσική ορολογία «αιθερικό σύμπαν». Ο ενεργειακός δυναμισμός του αιθερικού σύμπαντος είναι πολύ υψηλότερος από αυτόν που μπορούν να πιάσουν οι αισθήσείς μας. Το αιθερικό σύμπαν είναι τμήμα του σύμπαντός μας και κατέχει τα 4/7 του σύμπαντός μας. Τα υπόλοιπα 3/7 καλύπτουν τις τρεις καταστάσεις της φυσικής ύλης, που είναι η στερεή, υγρή, και αέρια. (Μαργιωρής 2000 : 30-35)
Το αιθερικό σώμα είναι πανομοιότυπο με το φυσικό και κάθε άτομό του έχει ένα πανομοιότυπο φυσικό. Το πρώτο σώμα συνδέεται με το φυσικό και εξακοντίζει στο δεύτερο αιθερικό δυναμισμό για να επιζήσει. Δηλαδή το φυσικό πέραν της τροφής, νερού και αέρα λαμβάνει και αιθερικό δυναμισμό. Επίσης το αιθερικό διαθέτει τη δική του ανατομία, φυσιολογία και παθολογία και επηρεάζει καθοριστικά τις λειτουργίες του φυσικού φορέα. Το αιθερικό συνδέεται με την υποσυνείδηση και αυτή με το μυϊκό σύστημα του ανθρώπου. (Μαργιωρής 2000 : 30-35)
Η συνείδηση του ανθρώπου συνδέεται με το φυσικό σύμπαν και το νευρικό σύστημα, που συλλέγει πληροφορίες από το αντιληπτό σύμπαν.
Υπάρχει και η υπερσυνείδηση που συνδέεται με το τμήμα εκείνο του εγκεφάλου που είναι ικανό να συλλαμβάνει υψηλές δονήσεις από ακτινοβολίες προερχόμενες από άλλες διαστάσεις. (Μαργιωρής 1983 : 17-19)



η) Η έννοια της ασθένειας κατά την κρίγια είναι η διασάλευση των ενεργειακών δονήσεων των ατόμων και ενεργειακών πεδίων (συμπαθητικό ,παρασυμπαθητικό) που διέπουν το ανθρώπινο σώμα, η διατάραξη της συνεργασίας αιθερικού και φυσικού σώματος και η εμπλοκή της φυσικής και ενεργειακής ροής των μαγνητικών ρευμάτων της ζωής που διατρέχουν το ανθρώπινο σώμα. Τούτα τα γεγονότα φέρνουν την ανισορροπία και ασθένεια στον άνθρωπο σε επίπεδο σωματικό. (Μαργιωρής 2000 : 18-22)
Σε ψυχικό επίπεδο οι εμμονές και οι φοβίες είναι εκείνες που ριζώνονται στο υποσυνείδητο και κυριαρχούν τον άνθρωπο επηρεάζοντας τη ζωή και συμπεριφορά του. Συνήθως προέρχονται από εικόνες-υποβολές που λαμβάνει ο νους του ανθρώπου που δρουν αρνητικά επάνώ του. Σε φυσικό επίπεδο η συμπλοκή των νευρικών καναλιών του νευρικού συστήματος εδραιώνει τη ψυχική ασθένεια ή πιο σωστά τη «νοοασθένεια» (Μαργιωρής 2000 : 22-23)

 



θ) Η εκπαίδευση στη κρίγια σημαίνει την εξοικείωση-εκμάθηση του μαθητή στον έλεγχο των δονήσεων του αιθερικοφυσικού σώματος και νου με συνέπεια να είναι σε θέση να ελέγχει και να επενεργεί κατάλληλα στον εαυτό του και να τον θεραπεύει.
Η κρίγια γιόγκα στη σωματοθεραπευτική επενεργεί δημιουργώντας κατάλληλους ενεργειακούς δυναμισμούς στα πεδία ή σημεία, που έχουν το πρόβλημα. Συνέπεια είναι ότι επαναφέρει τη χαμένη ενεργειακή διασάλευση, ξυπνά το αμυντικό σύστημα του οργανισμού εκκρίνοντας τις κατάλληλες ορμόνες, εναρμονίζει και συνενώνει το φυσικό με τον αιθερικό φορέα, αναζωογονεί με πρανικό -ενεργειακό δυναμισμό τον οργανισμό, αναπλάθει φθαρμένα κύτταρα, ανανεώνει, επαναρυθμίζει, ισχυροποιεί , ατσαλώνει και χαλυβδώνει το μυϊκό και νευρικό σύστημα, το ενεργειακό πεδίο και φυσικό φορέα έπειτα από εξακολουθητική, συστηματική άσκηση του ασκούμενου. Επιβραδύνει σε σημαντικό βαθμό τη γήρανση. (Μαργιωρής 2000 : 15-17, 18-22)
Η εναρμόνιση και συνένωση του φυσικού με το αιθερικό επιτυγχάνεται με την αναβίβαση και μετασχηματισμό των δονήσεων που συμπλέει προς τη σύζευξη με το αιθερικό σώμα. Τότε το αιθερικό σώμα συντονίζεται κατάλληλα με το φυσικό και το δεύτερο είναι σε θέση να λάβει τις αιθερικές ακτινοβολίες που θα του ξυπνήσει δυνάμεις για επαναφορά κάθε διασάλευσης. (Μαργιωρής 2000 : 15-17, 18-22)
Η κρίγια στη ψυχοθεραπευτική αποβάλλει ό,τι αρνητικό με τη συνένωση και συνεργασία της συνείδησης με την υποσυνείδηση. Τούτο είναι σημαντικό διότι πλέον εγγράφεται στο υποσυνείδητο μια νέα εικόνα που αναιρεί την αρνητική. Σημαίνει και την απεμπλοκή των νευρικών καναλιών. (Μαργιωρής 2000 : 22-23)



ι) Οι μέθοδοι της κρίγια γιόγκα είναι βασικές τέσσερις που συνεργάζονται μεταξύ τους και είναι α) Νους β) Πνοή γ) Κίνηση δ) Χρόνος. Ο σάρωση0002νους συνδέεται με τη συγκέντρωση. Η εκπαίδευση στην αναπνοή σημαίνει την ανάπτυξη ισχυρού εσωτερικού ενεργειακού δυναμισμού. Η κίνηση βοηθά στο μετασχηματισμό των δονήσεων. Ο χρόνος συμβάλει στην επίτευξη του χρονικού και συστηματικού ρυθμού των ασκήσεων. (Μαργιωρής 2000 : 34-35)
Στο ψυχοθεραπευτικό μέρος η αναπνοή, η συγκέντρωση, η μέθοδος της σύγκρισης, της φαντασίας και της χαλάρωσης επιδρούν στο νου σάρωση0001αποβάλλοντας κάθε κακή έξη, φοβία ή μανία. Η εκπαίδευση στην αναπνοή αναζωογονεί, ενδυναμώνει, ανανεώνει και «καίει» κάθε αρνητική τάση του ανθρώπου, επαναφέροντας τον ορθό κραδασμό- δονισμό-κατάσταση και την ισορροπία στο ψυχισμό του ανθρώπου. (Μαργιωρής 2000: 269-271, 272-274, 275-277) Η κρίγια εμπεριέχει την ηθικοπλαστική πλευρά που είναι επίσης σημαντική. (Μαργιωρής 1983 : 41-42 ;Μαργιωρής 2000 : 266-268)
Η κυριαρχία ή ο έλεγχος των δονήσεων στο σωματικό και ψυχικό μέρος μυεί τον άνθρωπο να εισέρχεται στο βάθος της ύπαρξής του. (Μαργιωρής 2000 : 341- 345, 346-348 , 349- 353 ; Γιογκανάντα 1956 : 313 -326)

 



κ) Για να γίνει κάποιος μαθητής της κρίγια γιόγκα απαιτούνται ορισμένες προϋποθέσεις. Πρώτο η ροπή του ανθρώπου για εσωτερική ανάπτυξη και ανάγκη βελτίωσης του εαυτού του, πειθαρχία στο πρόγραμμα που ακολουθείται, ενδοσκόπηση και σταδιακή πραγμάτωση. (Μαργιωρής 2000 : 266-271)
Η επαφή με ένα «δάσκαλο» της γιόγκα ή εκπαιδευτή του εσωτερισμού, η μελέτη βιβλίων, η παροχή γνώσης, η καθοδήγηση και οι συμβουλές οδηγούν σταδιακά και βαθμηδόν τον εκπαιδευόμενο στον έλεγχο, την αυτοκυριαρχία και το σταδιακό μετασχηματισμό του εαυτού του.
Πριν την εισαγωγή του εκπαιδευομένου πρέπει να είναι ενήμερος για το σκοπό της εκπαίδευσής του.



λ) Η κρίγια αποτελεί την απαραίτητη εισαγωγή γενικότερα στο πεδίο των άλλων συστημάτων της γιόγκα και εν μέρει εμπεριέχει στοιχεία των άλλων ειδών.
Γιογκικές τεχνικές όπως η συγκέντρωση, οι αναπνοές, η χαλάρωση στη κρίγια προπαρασκευάζουν τον μαθητευόμενο για τη ράτζα και τη κουνταλίνη, όπου απαιτούνται ηθικοί κανόνες ποικίλων ειδών αναπνοές, διαλογισμό, και εξειδικευμένες μορφές χαλάρωσης. (Μπέϊλη 1950 : 68, 108, 71-73, 88-92)
Η εκπαίδευση στην κρίγια σημαίνει ότι ο άνθρωπος εξοικειώνεται με το σώμα και το νου σε σημείο, που να υπερβαίνει δυσφορίες, αδυναμίες πάσης φύσεως λόγω του ενεργειακού δυναμισμού, που επιβάλει στη ψυχοσωματική του δομή αναβιβάζοντας και μετασχηματίζοντας τη συχνότητα των δονήσεών του. Ο άνθρωπος υπερβαίνει τη σχέση του αιτίου και του αποτελέσματος ,δηλαδή το κάρμα που μπορεί να είναι μια ασθένεια υπαγόμενος σε μια νέα γραμμή εξέλιξης-πεπρωμένου. Ο άνθρωπος δια της κρίγια πραγματοποιεί υπερβάσεις του κάρμά του ή του «νόμου της ανταποδοτικής δικαιοσύνης» διότι έχει γνωρίσει πως να μεταλλάσει μέσά του τις συχνότητες που επιβάλλουν νέους νόμους. (Γιογκανάντα 313-314 ; Μαργιωρής 1989 ; 145-191 ; Βιβεκανάντα 1993 : 113- 125)
Η κρίγια εισαγάγει τον άνθρωπο στη «γιόγκα της γνώσης», τη «γκνάνι γιόγκα» διότι διδάσκει στον άνθρωπο τη δομή του κόσμου θεωρητικά και πρακτικά. Η κρίγια εισαγάγει τον άνθρωπο στην εσωτερική γνώση. Διδάσκει την προέλευση του ανθρώπου, την εξέλιξή του, το ουσιαστικό τέλος, που είναι η πραγμάτωση του. Εισάγει τον άνθρωπο στην γκνάνι γιόγκα. (Βιβεκανάντα 1998 : 29-46, 47-63 ; Μαργιωρής 1985 : 151 -153)
Η κρίγια γιόγκα εισαγάγει τον άνθρωπο στη μάντραμ γιόγκα ή τη «γιόγκα των λέξεων». Η διάρκεια των ασκήσεων κατά την κρίγια μπορεί να γίνει δια ειδικών λέξεων, που να αναζωπυρώνουν την πίστη και τη θέληση του εκπαιδευομένου και να εκλύουν σημαντικές εσωτερικές δυνάμεις. (Μαργιωρής 1983 : 44-45)
Η κρίγια εισάγει τον άνθρωπο στη γιόγκα της πίστης ή της θέλησης, τη μπάκτι. Όσο ο μαθητής της κρίγια επιτυγχάνει νίκες επί του εαυτού του τόσο ισχυροποιείται η θέλησή του. Έτσι αναπτύσσει τον ιερό ενθουσιασμό. Ο κρίγια γιόγκι προσανατολίζεται ή ενημερώνεται για τη μπάκτι. (Βιβεκανάντα 1993 : 15-23 ; Μαργιωρής 1983 : 47-50 )
Η κρίγια εισάγει το μαθητή της και στη «σουρατ σάμπτ» γιόγκα που έχει ως στόχό της το άκουσμα του γιόγκι του επουράνιου ηχητικού κυλιόμενου ρεύματος. Η κρίγια δια της συγκέντρωσης, αναπνοών, χαλάρωσης και νοητικών ασκήσεων εκλεπτύνει σημαντικά τον ανθρώπινο νου να συντονίζεται με κάθε είδους δονήσεις ικανές να του αποφέρουν σημαντικές πληροφορίες. (Μαργιωρής 1983 : 50-51)



μ) Η διδαχή της κρίγια πραγματοποιείται σήμερα θεωρητικά και πρακτικά από κέντρα της γιόγκα[2], κέντρα εσωτερικής φιλοσοφίας[3], γυμναστήρια, εσωτερικά τάγματα στη δύση. Στην ανατολή διδάσκεται στα άσραμ, στα κυβερνητικά σχολεία και σε σχολές της γιόγκα[4].
Η γιόγκα μεταξύ των οποίων και η κρίγια έχει τεθεί σε έρευνες επιστημονικών εργαστηρίων για να διαπιστωθεί η σωματική και ψυχική επίδρασή της στον άνθρωπο με σημαντικά αποτελέσματα. Έχει γνωρίσει την αναγνώριση από επίσημους φορείς διαφόρων χωρών.[5]
Στην Ελλάδα ο Έλληνας μύστης Ν. Α. Μαργιωρής(1913-1993) ιδρύοντας το Ομακοείο Αθηνών το 1976 συνέγραψε το έργο με τίτλο «Κρίγια Γιόγκα , Πρακτική Μέθοδος της Σωματοψυχικής Θεραπευτικής» και εκδόθηκε το 1988 με θεωρητική και πρακτική απόδοση. Η μέθοδος της κρίγια πρωτοδιδάχτηκε από τον Έλληνα και Μύστη Νικόλαο Ανδρέου Μαργιωρή στην Ελλάδα και από τότε διδάσκεται σε κάθε Ομακοείο που λειτουργεί ανά περιοχή της Ελλάδας. Η διδασκαλία της κρίγια γιόγκα του Ν. Α. Μαργιωρή είναι η αναβίωση της προκατακλυσμιαίας γνώσης και απόλυτα συμβατή για τις ανάγκες του σημερινού ανθρώπου. Από το 2005 διδάσκεται στο Ομακοείο Καρδίτσας.





Επίλογος

Η κρίγια σύστημα εκπαίδευσης με στόχο την αντίληψη της εσωτερικής ύπαρξης του ανθρώπου. Χωρίζεται σε δύο μέρη τη σωματοθεραπευτική και τη ψυχοθεραπευτική και στο μυητικό μέρος. Η προέλευση της γιόγκα είναι προκατακλυσμιαία και μέσα από τη μετανάστευση αρχαίων λαών μεταφέρθηκε στη σημερινή Ινδία. Οι μύστες την αναβίωσαν, αναλύοντας τη δομή και την προσφορά της κρίγια. Το φιλοσοφικό περιεχόμενο της κρίγια όπως και άλλων γιογκικών συστημάτων ονομάζεται «κάρμα μιμάμσα» και έχει ως στόχο την απολύτρωση του ανθρώπου. Η αντίληψη της κρίγια είναι ότι τα άτομα με τις παλμικές τους δονήσεις δομούν και συνθέτουν το φυσικό και το αιθερικό σύμπαν. Η διασάλευση του ενεργειακού δυναμισμού σε φυσικό και αιθερικό επίπεδο φέρνει την ασθένεια σε σωματικό επίπεδο αλλά και σε ψυχικό. Η θεραπεία στην κρίγια επιτυγχάνεται με την εκμάθηση ελέγχου των δονήσεων που με τη δημιουργία κατάλληλων ενεργειακών δονήσεων –δυναμισμών επιφέρουν την επαναφορά των διασαλευθέντων κραδασμών-συχνοτήτων της ύλης, την αναβίβαση δονήσεων, τη σύζευξη αιθερικού και φυσικού φορέα κλπ. Στην ψυχικό μέρος χρησιμοποιούνται μέθοδοι όπως η συγκέντρωση ,τεχνικές αναπνοών, χαλάρωση και νοητικές ασκήσεις όπως η σύγκριση όπου διαγράφονται οι αρνητικές εικόνες και αντικαθίστανται από την εγγραφή υγιών εικόνων. Η εκμάθηση ελέγχου των δονήσεων έχει και το μυητικό της χαρακτήρα. Η εισαγωγή του ενδιαφερομένου απαιτεί ροπή προς την καλυτέρευση του εαυτού του ,ενδοσκόπηση, πειθαρχία στο πρόγραμμα που ακολουθείται, επαφή με ένα υπεύθυνο εκπαιδευτή του εσωτερισμού.
Η κρίγια αποτελεί απαραίτητη εισαγωγή στο πεδίο των άλλων γιογκικών συστημάτων όπως τη ράτζα και κουνταλίνη, κάρμα, γκνάνι, μάντραμ, μπάκτι, σουράτ σάαμπτ. Σήμερα η κρίγια γιόγκα διδάσκεται σε ανατολή και δύση από διάφορους φορείς όπως τα άσραμ της ανατολής, κοινόβια ή σχολές της δύσης, εσωτερικά τάγματα, γυμναστήρια κλπ






Βιβλιογραφία


1. Π. Γιογκανάντα(μετφ Ι. δ. Βορρές) Η Αυτοβιογραφία Ενός Γιόγκι, 3η έκδ. Αθήνα, Βιβλιοπωλείον της Εστίας Ι. Δ. Κολλαρου & Σιας Α.Ε

2. Ν. Α .Μαργιωρή (1988) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Κρίγια Γιόγκα - Πρακτική Μέθοδο της Σωματοψυχικής Θεραπευτικής –50 Σωματικές θεραπείες, 20 Ψυχικές θεραπείες , Αθήνα, Εκδόσεις Κληρονόμοι Ν.Α.Μαργιωρή ,

3. Ν.Α.Μαργιωρή (1997) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Το Μυστικό της Χάθα Γιόγκα, Αθήνα, Εκδόσεις Κληρονόμων Ν.Α.Μαργιωρή

4. Η. Λ. Κατσιάμπα (1995) Από το Στόμα του Δασκάλου Στο Αυτί του Μαθητή –Με εμπεριστατωμένο γλωσσάριο Σανσκριτικής για τους σπουδαστές της γιόγκα , Τρίκαλα, Εκδόσεις Ομακοείο Τρικάλων

5. Η Λ. Κατσιάμπας (2002) Εγχειρίδιο –Οδηγός για Στελέχη & Εκπαιδευτές Εσωτερισμού σύμφωνα με το έργο του Πνευματικού Δασκάλου Νικολάου Ανδρέου Μαργιωρή (Ομακοείο Αθηνών) Εκδόσεις Έκδοση Δίγγλωση Ελληνοαγγλική Τρίκαλα : Ομακοείο Τρικάλων και Θεσσαλονίκης,

6. Α. Α. Μπεϊλη (1950) Το Φως της Ψυχής – Η επιστήμη και το αποτέλεσμά του - Παράφρασις των αφορισμών της γιόγκα του Παταντζαλι (2η εκδο.1950) , Αθήνα, Lucis Press Limited, Λονδίνο, Γενεύη, Ν. Υόρκη, Κέϊπταουν , Μόναχον

7. Σ. Βιβεκανάντα (1991) (μετφ Γ. Μανέττα) Ράτζα Γιόγκα – Η Γιόγκα της Συγκέντρωσης και της Αυτοκυριαρχίας, Μαζί με τα γιόγκα –σούτρας του Πατάντζαλι , Αθήνα, Eκδ. Κοδινάρη

8. Σ. Βιβεκανάντα (1998) (μετφ Γ. Μανέττας- Φ. Βώκος) Γκνιάνα Γιόγκα – η Γιόγκα της φιλοσοφικής αναζήτησης , 2η έκδο., Αθήνα , Εκδόσεις Κοδινάρη

9. Σ. Βιβεκανάντα (1993) (μετφ Γ. Μαννέτα) Κάρμα Γιόγκα – Η Γιόγκα της Ανιδιοτελούς Δράσης , Αθήνα, Εκδόσεις Κονιδάρη

10. Σ. Βιβεκανάντα(1993) (μετφ Γ. Μανέττα) Μπχακτι Γιόγκα – Η Γιόγκα της αγάπης και της Αφοσίωσης στο Θεό- Μαζί με τα Μπχακτι –σούτρας του Ναράντα , Αθήνα, Εκδόσεις Κοδινάρη

11. Ν. Α. Μαργιωρή (1983) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Ράτζα Γιόγκα –Ανύψωση του Νου από τη Συνείδηση ως την Υπερσυνείδηση , Αθήνα, Κληρονόμοι Ν.Α.Μαργιωρή

12. Ν. Α. Μαργιωρή (1989) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Κάρμα – Ο Νόμος Της Ανταποδοτικής Δικαιοσύνης, Αθήνα, Εκδόσεις Κληρονόμων Ν.Α.Μαργιωρή

13. Ν. Α. Μαργιωρή (1980) Τι είναι ο Εσωτερισμός , Αθήνα, Εκδόσεις Κληρονόμων Ν.Α.Μαργιωρή

14. Ν. Α. Μαργιωρής (1985α ) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Δίττομη Μεταφυσική Εγκυκλοπαίδεια ,Α΄ τομ. Αθήνα Εκδόσεις Κληρονόμων Ν. Α. Μαργιωρή

15. Ν.Α.Μαργιωρή (1996) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Δραβίδες Οι Πρόγονοι των Ελλήνων , Αθήνα, Εκδόσεις Κληρονόμοι Ν. Α. Μαργιωρή

16. Ε. Γουντ (1977) (μετφ. Α. Τσακάλη) Γιόγκα Εισαγωγή –Ανάλυση στην επιστήμη της γιόγκα, Αθήνα, Πύρινος Κόσμος,


17. Χ. Γιοχάρι (2002) (μετφ Ε. Μαντζώρου) Εργαλεία για το Τάντρα, Κέδρος , Αθήνα


18. Χ. Γιοχάρι(2002) (Α. Λυμπερόπουλος ) Τσάκρα –Τα Ενεργειακά Κέντρα Μεταμόρφωσης , Αθήνα, Κέδρος


19. Μ.Νατζέμυ (1981) Γιόγκα για Υγεία και Ηρεμία-Ένας οδηγός Αρμονικής Διαβίωσης) , 6η έκδ. Αθήνα, Εκδόσεις Καστανιώτη


20. Ρ. Νατζέμυ (1992) (μετφ Μ. Καραμάνη) Η Τέχνη του Διαλογισμού, Εκδόσεις Αρμονική Ζωή , Αθήνα


21. V. S. Alder(1986) (μετφ Ε. Ταμβάκη- επιμ. Μ.Σ. Στυροπούλου) Το Άνοιγμα του Τρίτου Ματιού , Αθήνα, Εκδόσεις Δίδυμοι


22. Δ. Βελισσαρόπουλος (1981) Ιστορία της Κινεζικής Φιλοσοφίας –Από τον 2ο αιώνα π.Χ ως το 1911 ,2ος τομ. Γιάννινα , Δωδώνη


23. Δ. Βελισσαρόπουλος (1992) Ιστορία της Ινδικής Φιλοσοφίας- από την βεδική ως την σύγχρονη εποχή , 4η έκδ. Γιάννινα , Δωδώνη


24. Ε. Λάζος (1973) (εισαγ.- επιλογή –μετφρ Γ. Ζωγραφάκης) Βέδες, Αθήνα , Εκδόσεις Δωδώνη

 

25. Ε. Λαζος (1978) (μετφ Γ. Τζαμαλούκας –επιμλ Ευθ. Παπασπύρου) Ουπανισάντ του Γιόγκα, Αθήνα : Δωδώνη


26. Δ. Β. Τσαπάρας (2008) (επιμ. Λ. Πολυζώη , Π. Βάσια, Δ. Καλέντης & άλλοι) «Μεγάλες Αλήθειες –Εμπνεύσεις για Διαλογισμό – Στοχασμό» Αθήνα : Πυθαγόρειο Ομακοείο

 

 

 

[1] Ν. Α. Μαργιωρής «Κρήτη, Το φυτώριο του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού» στο Ομακοείο , τευχ. 13, Ιούλιος- Αύγουστος 1979 σελ 10-13
[2] Κ. Χαϊντεμαν «Μαθητεύοντας δίπλα στους Δασκάλους της γιόγκα» στο Geo , τευχ 19, Δεκέμβριος 2007 , σελ 50- 59
[3] Ομακοείο Αθηνών, Τρικάλων , Λαμίας, Καρδίτσας και όπου λειτουργούν σχολές των Ομακοείων ανα περιοχές της Ελλάδας * Η Λ. Κατσιάμπας Εγχειρίδιο –Οδηγός για Στελέχη & Εκπαιδευτές Εσωτερισμού σύμφωνα με το έργο του Πνευματικού Δασκάλου Νικολάου Ανδρέου Μαργιωρή (Ομακοείο Αθηνών) Εκδόσεις Ομακοείο Τρικάλων και Θεσσαλονίκης, Δίγγλωση Έκδοση Τρίκαλα 2002 σελ 49-53 , 76-80
[4] Η. Λ Κατσιάμπας «Η επιστημονική μέθοδος της Γιόγκα- οι εφαρμογές της στο σύγχρονο άνθρωπο» στο Νέο Ομακοείο , τευχ 1ο , Εκδόσεις Ομακοείου Τρικάλων και Θεσσαλονίκης Καλοκαίρι 2001, σελ 13-23
[5] Η. Λ Κατσιάμπας «Η επιστημονική μέθοδος της Γιόγκα- οι εφαρμογές της στο σύγχρονο άνθρωπο» στο Νέο Ομακοείο , τευχ 1ο , Εκδόσεις Ομακοείου Τρικάλων και Θεσσαλονίκης Καλοκαίρι 2001, σελ 13-23

 

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Photo gallery

Παραγγελίες Βιβλίων

 

 

     

Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα ή άρθρα που τοποθετούμε στη σελίδα του Ομακοείου.    

1274064
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
230
368
2807
1268461
2807
14402
1274064