ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ
από τον Ελευθέριο Τσιάπουλα, εκπρόσωπο του Ομακοείου Καρδίτσας
Εισαγωγή
Για να λάβουμε μια σαφή εικόνα για τα θέματα της Μεταφυσικής και του Εσωτερισμού είναι απαραίτητο να δούμε τις εξής ενότητες α) τι είναι η μεταφυσική β) τι είναι ο εσωτερισμός γ) η προέλευση και η βαθύτερη καταγωγή της μεταφυσικής και του εσωτερισμού δ) τα βιώματα των «μυστών» ως μέσο θεμελίωσης της μεταφυσικής και του εσωτερισμού ε) ρεύματα-σχολές δύσης και ανατολής της μεταφυσικής και του εσωτερισμού στ) κατηγοριοποίηση των τομέων της μεταφυσικής και του εσωτερισμού σε δύση και ανατολή η) η θέση της Μεταφυσικής και του Εσωτερισμού σήμερα θ) η αναβίωση του «Ομακοείου» του Πυθαγόρα από τον Ν. Α. Μαργιωρή, η ίδρυση των Ομακοείων Αθηνών, Λαμίας, Τρικάλων και η ίδρυση του Ομακοείου Καρδίτσας από τον Ελευθέριο Τσιάπουλα ε) και τέλος οι δραστηριότητες του Ομακοείου Καρδίτσας.
(α) Ο όρος «μεταφυσική» δόθηκε από την ταξιθέτηση που έκανε ο Ανδρόνικος στη Ρόδο των αριστοτελικών συγγραμμάτων βάζοντας πρώτα τα συγγράμματα που αφορούσαν την ανάλυση των φυσικών φαινομένων και έπειτα εκείνα που αφορούσαν τη φιλοσοφία των «πρώτων αρχών». Έτσι η φιλοσοφία και γνώση που εξετάζει τις πρώτες αρχές-αίτια πήρε το όνομα «μεταφυσική» και προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις στα αδικαιολόγητα κατά τη κοινή λογική φαινόμενα. Το παλαιότερο όνομα της μεταφυσικής είναι «αποκρυφολογία»(Πάπυρος Μπριτάνικα Λαρούς 1996 :45-46 ; Grand Larousse 2001: 203-207 ; Μαργιωρής 1991 :29-74).
(β) Ο όρος «εσωτερισμός» αφορά τον τρόπο επαφής του ανθρώπου με το βαθύτερο, πνευματικό και ασυνειδητοποίητο κομμάτι του εαυτού του. Διδάσκει τις τεχνικές εκείνες που συνδέουν το υλικό κομμάτι του εαυτού μας με το πιο εκλεπτυσμένο και «άϋλο», μη αντιληπτό από τις αισθήσείς μας(Μαργιωρής 1980 : 1-27;Μαργιωρής 1987: 21-39, 90-92).
(γ) Η προέλευση και καταγωγή της μεταφυσικής και του εσωτερισμού βρίσκεται σε υψηλά εξελιγμένους προκατακλυσμιαίους πολιτισμούς, που ολοκλήρωσαν τον ιστορικό τους κύκλο σε όλα τα επίπεδα πολιτισμικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, βιολογικό κτλ Οι πολιτισμοί αυτοί, σύμφωνα με την αποκρυφολογική-μεταφυσική γνώση, υπήρξαν τέσσερις η υπερβόρεια, αδαμιαία, λεμουρία, αντλάντια και αρεία φυλή. Από το 8.000π.Χ περίπου αρχίσαμε να διανύουμε τον πέμπτο, την αρεία Ρίζα-Φυλή και αναμένεται η έκτη(Μαργιωρής 1975: 62-64 ; Βελισαρόπουλος 1992 : 143-176 ; Mπλαβάτσκι 1992: 31-488).
Η πολιτισμική, πνευματική, κοινωνική, βιολογική, τεχνολογική κτλ δομή των πολιτισμών που έζησαν προ των μεγάλων κατακλυσμών ήταν διαφορετική από την δική μας. Οι τέσσερις ρίζες –φυλές είχαν φτάσει σε υψηλό επίπεδο εξέλιξης, ασύλληπτο για την σημερινή αντίληψη και γνώση. Έφτασαν στην απόλυτη γνώση ,αντίληψη και έλεγχο της ύλης του κόσμού μας και μερικές έφτασαν στον έλεγχο της ύλης και άλλων διαστάσεων(Μαργιωρής 1994: 97-118; Μαργιωρής 1987:81-89).
Η παρακμή και καταστροφή των πολιτισμών αυτών δεν έφερε την απόλυτη καταστροφή και της γνώσης. Οι λίγοι διασωθέντες μυημένοι διαφύλαξαν, διατήρησαν και μετέδωσαν μέρος της γνώσης στους επόμενους έτοιμους και άξιους με ιδιαίτερη σύνεση και φρόνηση. (Churchward 1993: 63-321 ; Μαργιωρής 1993 : 145-149)
(δ) Η θεμελίωση της μεταφυσικής και του εσωτερισμού δεν οφείλεται μόνο στη διάσωση, διαφύλαξη και μετάδοση των προκατακλυσμιαίων γνώσεων αλλά και στα βιώματα των «μυστών». Ο όρος «μύστης» στον εσωτερισμό και τη μεταφυσική σημαίνει τον απόλυτα «φτασμένο», τον κεκκαθαρμένο που έχει υπερβεί κάθε φραγμό, δέσμευση και εγκλωβισμό που θέτει η ύλη. Ο μύστης είναι σε θέση να έχει πολυδιάστατη αντίληψη κάθε πράγματος αφού κοινωνεί με όλα τα σύμπαντα- κόσμους-διαστάσεις της ύλης. Οι μύστες ονομάζονται διδάσκαλοι της σοφίας, μεγάλοι απεσταλμένοι, απολυτρωμένοι κλπ και κατέρχονται για να διδάξουν στα πνευματικά τους αδέλφια την εσωτερική/ πνευματική αλήθεια. Είναι υπηρέτες του θεού αφήνοντας πίσώ τους μεγάλες πνευματικές παρακαταθήκες. Είναι εκείνοι που είναι σε θέση να κοινωνούν με τον «κόσμο των Ιδεών» του Πλάτωνα, τα «Αρχέτυπα» και να μας δίδουν λύσεις που ζητάμε. Ο μύστης είναι παράλληλα και «μυστικιστής» που σημαίνει ότι είναι ο πλέον κατάλληλος να μας μιλήσει για τον θεό. Οι πληροφορίες της μεταφυσικής και του εσωτερισμού φτάνουν σε μας από τους μύστες. ( Μαργιωρής 1991α: 105-150, 27-122 ; 1988 : 115-121)
(ε) Η διάσωση, διαφύλαξη της προκατακλυσμιαίας γνώσης και τα πνευματικά βιώματα των μυστών συνετέλεσαν να θεμελιωθεί η μεταφυσική και ο εσωτερισμός. Έτσι δημιουργήθηκαν και εκφράστηκαν τα μεταφυσικά ρεύματα σε δύση και ανατολή. Μεταφυσικά φιλοσοφικά ρεύματα όπως ο «Ερμητισμός», «Ορφισμός», «Πυθαγορισμός», «Πλατωνισμός»,«Γνωστικισμός», «Νεοπυθαγορισμός», «Νεοπλατωνισμός», «Θεοσοφία», «Ναϊτες-Τεκτονισμός», «Ροδοσταυρισμός», «Ελευθεροτεκτονισμός», «Θεοσοφική Εταιρία», «σύγχρονα Ομακοεία» ανά περιοχή της Ελλάδας κτλ εκδηλώθηκαν ανά εποχές στη δύση. Στην ανατολή εκδηλώθηκαν, η «Βεδική φιλοσοφία», η «περίοδος των Ουπανισάντ», των «Νταρσάνας», η περίοδος της «Μπάκτι», ο «Βουδισμός», κλπ καθώς και τα ρεύματα της «Κινεζικής Φιλοσοφίας» δηλαδή, «Ταοϊσμού», «Κομφουκιανισμού», «Κινεζικού Βουδισμού» κτλ Τα κινήματα αυτά εδραιώθηκαν και αναβιώθηκαν από «μύστες», «εσωτερικούς αποκρυφολόγους» ή εκπροσώπους- αναμεταδότες της εσωτερικής διδασκαλίας.(Μαργιωρής 1987: 101-105 ,156-158, 159-160; Βελισσαρόπουλος 1992 :62-71 ; 1981:27-28, 34-35; Μάκιντος 1999: 33-276; Baigent,Leigh :72-131; Lacarriere 1975: 34-76 )
Κάθε μεταφυσικό κίνημα εκφράστηκε μέσα από τους ιδρυτές του και εκπρόσωπούς, όπως οι Ερμής Τρισμέγιστος, Όμηρος, Ησίοδος, Ορφέας, Μωϋσής, Πυθαγόρας, Πλάτωνας», Κλήμης Αλεξανδρεύς, Αμμώνιος Σακκάς, Αδαμάντιος Ωριγένης, «Πλωτίνος, Πορφύριος, Ιάμβλιχος, Θεόφραστος Παράκελσος, Ρόμπερτ Φλόϋντ, Φρειδερίκος Αντώνιος Μεσμέρ, Έλένα Πετρόβνα Μπλαβάτσκι, Ν. Α. Μαργιωρής και πάμπολλοι άλλοι στο Δυτικό κόσμο. Πολλοί από αυτούς άφησαν γραπτές πνευματικές παρακαταθήκες-πηγές συμβάλλοντας στην εδραίωση και θεμελίωση της μεταφυσικής και του εσωτερισμού. (Μαργιωρής 1994: 29-66 ; Μάκιντος 1999 :47-86 ; Παράκελσος 1992: 27-46; Πλωτίνος 1999: 15-94, Γκάρθι 1995: 11-17)
Στην Ανατολή μερικοί ιδρυτές και κύριοι εκπρόσωποι είναι οι Σιντάρτα Γκοττάμα, Σανκάρα, Βιάσα, Πατάνζαλι, Κομφούκιος, Λάο Τσε, Ράμα Κρίσνα, σουάμι Βιβεκανάντα, Παραμχανσα Γογκανάντα ,και πάμπολλοι άλλοι που άφησαν γραπτές πνευματικές παρακαταθήκες-πηγές πέραν των προφορικών διδασκαλιών. (Βελισσαρόπουλος 1992 : 382-419 ; Rolland 1978 : 19-21, 39-54, 245-260)
ζ) Η εσωτερική γνώση των μεταφυσικών κινημάτων ανατολής και δύσης παρουσιάζει κοινές θέσεις-διδαχές μέσα από τους κλάδους της μεταφυσικής /εσωτερισμού αποτελώντας τον εσωτερικό κύκλο γνώσης και σπουδής.
Ο εσωτερικός κύκλος γνώσης και σπουδής ανατολής και δύσης μπορεί να χωριστεί σε ενότητες-τομείς όπως: «εσωτερική φιλοσοφία», «αποκρυφολογία», «μυστικισμός», «προκατακλυσμιαίοι πολιτισμοί», «αρχαία μυστήρια», «φιλοσοφία και μεθοδολογία της γιόγκα» ,«εσωτερική μύηση» «υπνωτισμός – ορθοψυχισμός», «επιστημονικός πνευματισμός», «αστρολογία– αστροσοφία», «διαλογισμός», «αποσυμβολισμός», «εσωτερική θεραπευτική», «αλχημεία» (εσωτερική και εξωτερική), «πυθαγόρεια αριθμοσοφία», «εσωτερική θεολογία» κλπ Οι ενότητες-τομείς του εσωτερισμού/ μεταφυσικής διδάσκουν την πνευματική και βιολογική καταγωγή του ανθρώπου, τον πνευματικό του προορισμό, την ύπαρξη προκατακλυσμιαίων πολιτισμών, τον τρόπο επαφής της συνείδησης με το ασυνείδητο κομμάτι του εαυτού μας, την σχέση ανθρώπου με το σύμπαν-ντα και το Θεό, την επαφή του ανθρώπου με το Θεό και γενικότερα κάθε ερώτημα, που αφορά τον άνθρωπο όχι μόνο στην εξωτερική του εμφάνιση αλλά κυρίως στην ουσιαστική, που δεν είναι αντιληπτή από τις πέντε αισθήσεις. (Μαργιωρής 1980: 23-27 ; 1992: 255-298 ; 1994: 119)
η) Η σχέση μεταφυσικής –εσωτερισμού και επιστήμης είναι σημαντική και εστιάζεται στα εξής σημεία :
Πρώτο η μεταφυσική-εσωτερισμός στηρίζεται στα αποκρυφολογικά και μυστικιστικά βιώματα των μυστών. Η επιστήμη ακολουθεί τον «ορθό λόγο», το πείραμα, την παρατήρηση, δηλαδή ταξιθετεί, οριοθετεί, συγκρίνει και κατηγοριοποιεί τη γνώση. Στηρίζεται σε ό,τι ερέθισμα δέχονται οι πέντε αισθήσεις. (Μαργιωρής 1988: 76-96)
Δεύτερο ο μύστης συνδέεται και κοινωνεί με την Απολυτότητα –Θεό. Έτσι μπορεί να διαβλέπει και να λαμβάνει την πλήρη εικόνα της αιτιακής σύνδεσης των φαινομένων και των γεγονότων στο κόσμο της ύλης. Έτσι μπορεί να μας μιλήσει για τα πραγματικά αίτια κάθε γεγονότος και φαινομένου. Ακολουθεί την απαγωγή, δηλαδή από το γενικό καταλήγει στο μερικό. Η επιστήμη χρησιμοποιεί τη συλλογιστική-ορθολογιστική μέθοδο δηλαδή την επαγωγική μέθοδο για να φτάσει σε ένα τελικό και καθολικό συμπέρασμα. Λειτουργεί
τελείως αντίθετα από την μεταφυσική. (Μαργιωρής 1988 : 76-96)
Τρίτο η μεταφυσική αναγνωρίζει ότι η πραγματικότητα, που συλλαμβάνουν οι πέντε αισθήσεις είναι ένα ασήμαντο κομμάτι της συνολικής πραγματικότητας. Η εικόνα που λαμβάνουμε από τις πέντε αισθήσεις είναι από τη φύσή της ψευδής. Υπάρχουν και άλλες πραγματικότητες –διαστάσεις. Έτσι αγνοούμε την πραγματικότητα και αντιλαμβανόμαστε μόνο ένα μέρός της. Η επιστήμη βλέπει και αναγνωρίζει μόνο τον υλικό κόσμο ,αυτόν που αντιλαμβανόμαστε με τις πέντε αισθήσεις. Σήμερα όμως υπάρχουν επιστημονικές θεωρίες για ύπαρξη άλλων διαστάσεων αλλά δεν έχουν καμία πρακτική εφαρμογή τουλάχιστον επίσημα. (Μαργιωρής 1988 : 76-96; Hawking 1996 : 212-227)
Τέταρτο η μεταφυσική θεωρεί ότι ο απώτατος σκοπός του ανθρώπου είναι η επαφή του με μια βαθύτερη πραγματικότητα για να συλλάβουμε την πραγματική εικόνα των πραγμάτων. Η επιστήμη δεν έχει ως βασικό στόχο το ξύπνημα της εσωτερικής πραγματικότητας αλλά χρησιμοποιείται για να κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα και τις ανέσεις. Τα άλλα όλα θεωρούνται από την επιστήμη ή τον ορθό λόγο ως πλάνες και ψευδαισθήσεις. (Μαργιωρής 1983 : 26-28 ; 1988 : 76-96)
θ) Η θέση της μεταφυσικής και του εσωτερισμού σήμερα έχει να κάνει με τους ιδιωτικούς φορείς και εν μέρει με τους κρατικούς -επίσημους.
Η διάσωση, διαφύλαξη, μετάδοση και συστηματοποίηση της μεταφυσικής και εσωτερικής διδασκαλίας λάμβανε χώρα και λαμβάνει από τα μεταφυσικά κινήματα που αποτελούν τις λεγόμενες «εσωτερικές σχολές». Τα κινήματα αυτά συστηματοποίησαν και μετέδωσαν την εσωτερική γνώση.
Σε καμία χώρα του κόσμου η μεταφυσική φιλοσοφία δεν είναι επίσημα αναγνωρισμένη παρά μόνο ως γνώση στα πνευματικά έργα- παρακαταθήκες, που άφησαν οι Ερμής Τρισμέγιστος, Πυθαγόρας, Πλάτωνας, Πορφύριος, Ιάμβλιχος, κ.α δηλαδή σε πηγές, που αναλύουν, διδάσκουν, περιγράφουν για τη μεταφυσική.
Ελάχιστα των ελαχίστων σημεία από τους τομείς του εσωτερισμού και της μεταφυσικής, που προαναφέραμε έχουν αναγνωριστεί επίσημα. ¶λλα σημεία βρίσκονται υπό τον πειραματικό έλεγχο της επιστήμης και άλλα αναμένουν προς επαλήθευση ή απόρριψη.
Πρώτο τα «συστήματα της γιόγκα» σήμερα ,αναγνωρίζονται, διερευνώνται, διδάσκονται και ανθούν σε χώρες όπως Αυστραλία, Δανία, Γαλλία, Τσεχοσλοβακία, στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, στη Λατινική Αμερική, στις ΗΠΑ, Ινδία, Αγγλία.[1]
Ορισμένα συστήματα της εναλλακτικής ή της «εσωτερικής θεραπευτικής» σήμερα διερευνώνται και άλλα λειτουργούν ανεπίσημα σε νοσοκομεία όλου του κόσμου όπως το «σιάτσου» [2], η «ρεφλεξολογία», ο «διαλογισμός», τα «συστήματα της γιόγκα», οι «βιοενεργειακές μέθοδοι» , κτλ
Ο τομέας της «αστρολογίας» από τις αρχές του 20ου αιώνα άρχισε να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από την επιστήμη και ειδικά από μετεωρολόγους ,αστροβιολόγους, κοσμοβιολόγους ,μαθηματικούς, αστροφυσικούς, χημικούς, γενετιστές, γιατρούς κάθε ειδικότητας, και άλλους επιστήμονες που άρχισαν να στρέφονται προς τη μελέτη των πλανητικών επιδράσεων , ως οδηγό των πλανητικών μας φαινομένων. Σημαντικοί επιστήμονες άρχισαν να διαπιστώνουν με στατιστικές μελέτες τη βαθιά σύνδεση γης και κοσμικών φαινομένων και ιδίως τη σχέση της γης με τους πλανήτες και τους αστερισμούς.(Καμπάνης 2005: 319-320)
Το μεγάλο μέγεθος της εξελεγκτικής στάθμης των προκατακλυσμιαίών πολιτισμών γίνεται εμφανές από τα μέτρα μέτρησης που χρησιμοποιούσαν στην αρχιτεκτονική τους σε πολλά δημιουργήματά τους, φανερώνοντας τη βαθιά γνώσή τους για το σύμπαν. Η δημιουργία των μεγαλιθικών δημιουργημάτων στόχευε στη τιθάσευση και τον έλεγχο κοσμικών πρωτογενών δυνάμεων. Οι γνώσεις τους έφταναν στην κορύφωση της αλήθειας για το σύμπαν αφού υπήρχε βαθύτερη γνώση και αντίληψη για το σύμπαν-ντα, άνθρωπο και θεό.(Δάκογλου 1988 : 23-55, 55-112, 115-151, 152-182 ; Αργυρόπουλος 2006 : 1-62 ; F. Niel ; R. Charroux ; Pochan ; Charpentier ; Fourley ; )
Ο «Διαλογισμός» σήμερα αντιμετωπίζεται ως μέσο θεραπείας σε πολλά επίπεδα, σωματικό, νοητικό, ψυχολογικό, παρατείνοντας τη ζωή. Αποτελεί μυητικό σύστημα εκλεπτύνοντας την ανθρώπινη αντίληψη, και προσφέρει πλείστων όσων των πλεονεκτημάτων στον άνθρωπο (Peters, Ι. Γεωργακούδης 2000: 27-34)
Η επιστήμη έχει αρχίσει να ερευνά τα «μεταψυχικά» φαινόμενα ή αλλιώς τα «πνευματιστικά» και τα εντάσσει στον τομέα που ονομάζει «παραψυχολογία» παραλείποντας τα συμπεράσματα της ψυχολογίας στο σύνολό της. Ουσιαστικά τα παραψυχολογικά φαινόμενα καταδεικνύουν την ψευδαίσθηση των πέντε αισθήσεων για το εύρος της πραγματικότητας που συλλαμβάνουν. Έχει διαπιστώσει η παραψυχολογία ότι υπάρχουν και άλλες αισθήσεις (διόραση, τηλεπάθεια, τηλεκίνηση κτλ) και ερευνά σε πανεπιστημιακές έδρες τα παραψυχολογικά φαινόμενα.( Peters, Ι. Γεωργακούδης 2000 : 61-105)
Το ζήτημα της ύπαρξης προκατακλυσμιαίων πολιτισμών δείχνει να κερδίζει έδαφος. Πλέον οι ανασκαφές και τα ευρήματα καταδεικνύουν την ύπαρξη υψηλής τεχνολογίας που ούτε μέχρι σήμερα έχουμε αναπτύξει. Τα πανάρχαια κείμενα επίσης είναι εκείνα που μεταφέρουν σημαντικά στοιχεία προκατακλυσμιαίας γνώσης. Έτσι καταδεικνύεται σαφώς η ιστορική αλήθεια της προΰπαρξης υψηλά εξελιγμένων προκατακλυσμιαίων πολιτισμών. (Μαργιωρής 1996: 127- 149; 1997: 13-27, 39-53, 79-86; Πασσάς 1945:17-111, Αξιώτης 1987;2003)
Οι προαναφερθέντες τομείς και πάμπολλοι άλλοι σήμερα ερευνώνται διαπιστώνοντας ότι η μεταφυσική και εσωτερική αντίληψη που διακήρυξαν οι μεγάλοι «μύστες» και οι αναμεταδότες τους, επαληθεύονται ολοκληρωτικά ή εν μέρει.
ι) Την αναβίωση των νεοπυθαγορικών και νεοπλατωνικών απόψεων αναβίωσε ο Ν. Α. Μαργιωρής στην Αθήνα όταν το 1976 ίδρυσε το «Ομακοείο Αθηνών» διδάσκοντας όλο το φάσμα της μεταφυσικής φιλοσοφίας και του εσωτερισμού. Συνέγραψε 145 έργα βιβλίων, μελετών, περιοδικών και σπουδών αλληλογραφίας μέσα από τα πνευματικά του βιώματα αφήνοντάς μια μεγάλη πνευματική παρακαταθήκη. Ο Νικόλαος Α. Μαργιωρής ίδρυσε το Ομακοείο Λαμίας το 1990 και των Τρικάλων το 1992. Το 1999 ο Τσιάπουλας Ελευθέριος με τη στήριξη του Ηλία Κατσιάμπα εκπροσώπου των Ομακοείων Τρικάλων και Θεσσαλονίκης ξεκίνησε τη διδασκαλία των τομέων της μεταφυσικής από το 1999 στην πόλη της Καρδίτσας όπου και έλαβε χώρα η ίδρυση του Ομακοείου Καρδίτσας.
Σημειώνουμε ότι πρώτος ο Πυθαγόρας ερχόμενος στην Ελλάδα ίδρυσε το «Ομακοείο» στον Κρότωνα της Νότιας Ιταλίας. Εκεί διδασκόταν όλο το φάσμα της μεταφυσικής και του εσωτερισμού, όπως και της επιστήμης. Το Ομακοείο ήταν μια πολιτεία, υπολογίζεται τουλάχιστον 15.000 ανθρώπων, που σπούδαζαν την πυθαγόρεια διδασκαλία.(Μαργιωρής 1992 :207-216)
Επίλογος
Ο όρος «μεταφυσική» σημαίνει την εξήγηση και ερμηνεία των φαινομένων και των γεγονότων με βάση την υπερβατικό βίωμα των πραγμάτων από όπου ξεκινάνε τα πραγματικά αίτια του κόσμού μας.
Ο όρος «εσωτερισμός» σημαίνει τον τρόπο για να κοινωνήσει ο άνθρωπος με την βαθύτερη ύπαρξή του , το ψυχοπνευματικό του «είναι», το ασυνείδητο κομμάτι μέσά του.
Η προέλευση και καταγωγή της μεταφυσικής και του εσωτερισμού βρίσκεται σε υψηλά εξελιγμένους προκατακλυσμιαίους πολιτισμούς, σε πνευματικό, τεχνολογικό, πολιτισμικό κλπ επίπεδο. Η παρακμή και η καταστροφή των πολιτισμών αυτών δεν έφερε τελειωτική απώλεια της γνώσης αλλά οι διασωθέντες μυημένοι την προστάτεψαν και την μετέδωσαν.
Η θεμελίωση της μεταφυσικής και του εσωτερισμού δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της μετάδοσης της γνώσης αλλά οφείλεται και στα μυστικιστικά- αποκρυφολογικά βιώματα των μυστών που έφτασαν στην απόλυτη αυτοκυριαρχία του υλικού εαυτού τους.
Τα μεταφυσικά κινήμάτα ανατολής και δύσης , όπως Ερμητισμός, Ορφισμός, Πυθαγορισμός , Πλατωνισμός, κλπ είναι εκείνα που εξέφρασαν την διασωθείσα γνώση και παράλληλα τα πνευματικά βιώματα των μυστών. Έτσι η μεταφυσική εκδηλώθηκε και εκφράστηκε και καταγράφηκε στην ιστορική πορεία.
Η εσωτερική γνώση αποτελεί τον εσωτερικό κύκλο γνώσης που χωρίζεται σε τομείς-ενότητες όπως «εσωτερική φιλοσοφία», «μεθοδολογία και φιλοσοφία των συστημάτων της γιόγκα»,«προκατακλυσμιαίοι πολιτισμοί», «αρχαία μυστήρια», «αποκρυφολογία», «επιστημονικός πνευματισμός», «εσωτερική μύηση» , «μυστικισμός» κλπ
Η σχέση μεταφυσικής και επιστήμης εστιάζεται σε τέσσερα βασικά σημεία και διαφορές προσέγγισης της γνώσης. Πρώτο η μεταφυσική στηρίζεται στα αποκρυφολογικά και μυστικιστικά βιώματα των μυστών ενώ η επιστήμη στηρίζεται στον καθαρό ορθολογισμό. Δεύτερο η μεταφυσική στηρίζεται στην ένωση του μύστη με την Απολυτότητα των πραγμάτων, τον Καθολικό Νόμο των πάντων και στην συνέχεια ειδικεύει . Ακολουθείται η διαδικασία της απαγωγής . Στην επιστήμη αντίθετα ακολουθείται η διαδικασία της επαγωγής που σημαίνει ότι ξεκινά από το ειδικό και φτάνει στο Απόλυτο ή σε γενικούς και καθολικούς νόμους. Τρίτο η μεταφυσική αναγνωρίζει ότι η πραγματικότητα είναι ένα ασήμαντο κομμάτι της πραγματικότητας που αντιλαμβάνονται οι πέντε αισθήσεις. Η επιστήμη , ένα μέρός της έχει αναγνωρίσει την ύπαρξη άλλων διαστάσεων, όμως παραμένει σταθερά στην αναγνώριση του τρισδιάστατου κόσμού μας ως πραγματικό κόσμο. Τέταρτο η μεταφυσική θεωρεί ότι απώτατος στόχος του ανθρώπου είναι η επαφή του με την βαθύτερη πραγματικότητα εκείνη που δεν μπορούν να πιάσουν οι πέντε αισθήσεις. Η επιστήμη από την άλλη δεν έχει κανένα στόχο την επαφή ανθρώπου με τη βαθύτερη και μη αντιληπτή πραγματικότητα, αλλά θέλει να κάνει πιο άνετη την καθημερινή ζωή.
Σήμερα η μεταφυσική και η εσωτερική γνώση αναγνωρίζεται στις γραπτές παρακαταθήκες που άφησαν οι μεταφυσικοί φιλόσοφοι. Οι γραπτές πηγές αποτελούν πεδίο έρευνας από επίσημα και κρατικά ιδρύματα που προσπαθούν να εξηγήσουν και να ερμηνεύσουν αυτά τα κείμενα πολλές φορές με βάση τα κριτήρια του ορθολογισμού ή της επιστήμης.
Τμήμα του συνόλου των τομέων της μεταφυσικής έχει βρει επίσημη αναγνώριση από επίσημους φορείς. Τα συστήματα της γιόγκα έχουν βρει αναγνώριση σε αρκετές χώρες. Τμήμα των συστημάτων της εναλλακτικής ή της εσωτερικής θεραπευτικής ερευνάται και μερικά έχουν αναγνωριστεί σε ορισμένες χώρες και άλλα εφαρμόζονται ανεπίσημα σε πολλούς θεραπευτικούς οργανισμούς, όπως νοσοκομεία, κλινικές, γυμναστήρια, κέντρα ελευθέρων σπουδών κλπ. Η αστρολογία έχει αρχίσει να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από αρκετούς επιστήμονες και βλέπουν μια βάση στη θεωρητική και πρακτική της πλευρά. Ο πολιτισμός μας μόλις έχει αρχίσει να διακηρύσσει από τα μέσα του 20ου αιώνα την άποψη ύπαρξης υψηλά εξελιγμένων πολιτισμών που προϋπήρξαν του πολιτισμού μας. Ο διαλογισμός αποτελεί κομμάτι των συστημάτων της γιόγκα και έχει αναγνωριστεί η προσφορά του για αυτό εφαρμόζεται σε κρατικά και μη κέντρα θεραπευτικά, σχολές εσωτερικής φιλοσοφίας κλπ.
Στην Ελλάδα ένας σημαντικός Έλληνας μύστης και πνευματικός διδάσκαλος ο Ν.Α.Μαργιωρής ίδρυσε στην Αθήνα το «Ομακοείο Αθηνών», το 1976 όπου και δίδαξε την μεταφυσική και τον εσωτερισμό. Το Ομακοείο αποτέλεσε την αναβίωση των Νεοπυθαγορικών και νεοπλατωνικών απόψεων. Μετά το Ομακοείο Αθηνών ιδρύθηκε το Ομακοείο Λαμίας το 1991 και Τρικάλων το 1992 από τον Ν.Α.Μαργιωρή. Από τα τρία αυτά Ομακοεία άρχισε η δημιουργία και η επέκταση νέων «Ομακοείων» που διδάσκουν τις πνευματικές παρακαταθήκες των μυστών ,μεταξύ και των οποίων το Ομακοείο Καρδίτσας που άρχισε να λειτουργεί το 1999 με την στήριξη του Ομακοείου Τρικάλων. Το βήμα τούτο ανήκει στο Ομακοείο Καρδίτσας μέσα από το οποίο εκφράζει τις θέσεις του.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Αικατερινίδης & άλλοι (1996)Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα, τομ 42 , Αθήνα, Ομάδα Εκτέλεσης Έργου
2. Θ. Πελεγρίνης, Π. Νούτσος & άλλοι (2001) Grand Larousse, τομ. 2 , Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα
3. M. Peters, Ι. Γεωργακούδης & άλλοι (2000) Σύγχρονη Ψυχολογία, τομ. 2ος 5ος , Αθήνα, Αλέξανδρος
4. Ιπ. Δάκογλου Ο Μυστικός Κώδικας του Πυθαγόρα και η αποκρυπτογράφηση της διδασκαλίας του, τομ 1ος (1988),2ος (1990),3ος(1994),4ος (1996),5ος(2004), Αθήνα, Νέα Θέσις
5. Θ. Αξιώτης (1987) Η Αποκρυπτογράφηση Του Δίσκου της Φαιστού –Γένεση –Το Ελληνικό Σπέρμα Κατέβηκε Από Το Σείριο Αθήνα, Σμυρνιωτάκης
6. Θ. Αξιώτης (2003) Η Αποκρυπτογράφηση Του Δίσκου Της Φαιστού – Ο Ηρακλής Στο Λαβύρινθο Αθήνα , Γεωργιάδης
7. Ν. Στ. Καμπάνη , (2005)Στοιχείωσις Αστρολογική , Ερωδιός, Θεσσαλονίκη
8. Δ. Κ. Βελισσαρόπουλος (1992) Ιστορία της Ινδικής Φιλοσοφίας –από τη Βεδική ως τη σύγχρονη εποχή ,Δ΄ έκδοση, Αθήνα- Γιάννενα, Δωδώνη,
9. Δ. Κ. Βελισσαρόπουλος (1981) Ιστορία της Κινεζικής Φιλοσοφίας – από τον 2ο αιώνα π.Χ ως το 1911, τομ Β΄, Αθήνα- Γιάννενα ,Δωδώνη
10. Μ. Ραζής (1995)Η Αλήθεια για την προϊστορία , ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό, τομ 2ος , Montreal, Quebec Canada-Rublications d Heritage Hellenique,
11. Κ. Μάκιντος (1999) (μετφ Δ. Πολυχρόνης) Οι Ροδόσταυροι , Ιστορία-Παραδόσεις-Τυπικά Ενός Εσωτερικού Τάγματος Πύρινος Κόσμος , Αθήνα,
12. M. Baigent & R. Leigh(Μετφ- Κ. Μπάλλας &Δ. Σκλάβος) Ο Ναός και η Στοά , Γκοβόστης , Αθήνα
13. Ε. Π. Μπλαβάτσκι Η Μυστική Δοξασία , τομ 1ος (2003),2ος(2002), 3ος(2001), 4ος (1993), Ομάδα Εκτέλεσης Έργου, Αθήνα , Πνευματικός Ήλιος,
14. J. Churchward (1993) (μετφ Χ. Μιχαλίτση-επιμ. Κ. Καλογερόπουλος) Λεμουρία Η Χαμένη Ήπειρος Θεών και Ανθρώπων , Ιάμβλιχος, Αθήνα,
15. Μ. Hope (1992) Το Μυστήριο της Χαμένης Αντλαντίδας – Μια μελέτη στην Επιστήμη, στον Μυστικισμό και τη Μαγεία στην Αρχαία Αντλαντίδα Αθήνα , Δίδυμοι
16. L. Spence (1987) (μετφ Κ. Ζάρρας- επιμ. Μ. Λεμονοπούλου) Αντλαντίδα , Ήπειρος των Μυστηρίων , Αθήνα , Ιάμβλιχος
17. Κ. Brighton Αιγυπτιακές Πυραμίδες Ελλήνων Έργον, Αθήνα , Εκδόσεις Κάδμος
18. P. Lemesurier (1997)(μετφ. Γ. Κοβαλένκο –επιμ. Α. Ντούργα, Π. Παπαδοπούλου) Η Αποκωδικοποίηση της Μεγάλης Πυραμίδας ,(1η εκδ. 1977 στην αγγλική γλώσσα) Αθήνα , Εκδόσεις Διόπτρα
19. F. Niel (μετφ. Δ. Σιμόπουλος –επιμ. Π. Παπαγιάννης) Αναζητώντας… Τα Μυστήρια του Στόουνχεντζ , Αθήνα , Ορφανίδης
20.R. Charroux(μετφ. Δ. Σιμόπουλος- επιμ. Π. Παπαγιιάννης) Αναζητώντας… τα Μυστήρια των Άνδεων, Αθήνα, Ορφανίδης
21. Α. Pochan Αναζητώντας …Τα Μυστήρια των Μεγάλων Πυραμίδων , Αθήνα , Ορφανίδης
22. L. Charpentier(μετφ. Φ. Κονδύλης- επιμ. Π. Παπαγιάννης) Αναζητώντας …Τα Μυστήρια του καθεδρικού Ναού της Σάρτρ , Αθήνα , Ορφανίδης
23. J. Fourley (μετφ. Δ. Σιμόπουλος –επιμ. Π. Παπαγιάννης) Αναζητώντας…Τα Μυστήρια του Τριγώνου των Μεγάλων Λιμνών , Αθήνα Ορφανίδη
24. S. Hawking (1996)(μετφ. Κ. Χάρακας) Το Χρονικό του Χρόνου- Έκδοση Αναθεωρημένη και Επηυξημένη ,Αθήνα, Κάτοπτρο
25. Ιωα. Δ. Πασσά (1945) Η Αληθινή Προϊστορία Αθήνα, Εκδόσεις Μαργ. Γ. Βασιλείου- Ήλιος
26.Ιωα. Δ. Πασσά (1945) Τα Ορφικά , Αθήνα, Εκδόσεις Μαργ. Γ. Βασιλείου- Ήλιος
27. Πλωτίνος (1999) (Ερμην. Αποδ., Σχόλια Ι. Σταματέλλος – Επιμ. Αποστ. Τζαφερόπουλος) Περί Αιώνος και Χρόνου, Γεωργιάδης, Αθήνα
28. Jacques Lacarriere Οι Γνωστικοί , Δ΄ έκδοση, Χατζηνικολή,
29. Bertelsmann Lexikon Verlag, Gutersloh/Munchen & άλλοι Τα Μυστήρια της Ανατολής –Διδασκαλίες και Σύμβολα - Θεοί και προφήτες - Ανεξήγητα Φαινόμενα ,τομ 4ος , Αθήνα, Δομή
30. Ε. Αργυρόπουλος (2001) Η Μαθηματική Αποκωδικοποίησης της Ελληνικής Γλώσσης, υποστήριξη Εμπορική Τράπεζα,
31. Ε. Αργυρόπουλος (2004)Η Σοφία των Συναρίθμων ,Αθήνα,
32. Αργυρόπουλος (2000-2001) Αποδείξεις για τη Μαθηματική Κατασκευή της Ελληνικής Γλώσσας ,γ΄ έκδοση, Αθήνα, υποστήριξη Εμπορική Τράπεζα
33. Ε. Αργυρόπουλος (2005) Ο Κωδιξ των Πυθαγορείων, Αθήνα
34. Θεόφραστος Παράκελσος (1992) (μετφ-Λ. Μυγιάκης) Ο Αλχημιστής –Κείμενα , Αθήνα , Ιάμβλιχος
35. R. Rolland (1978) (μετφ- Κ. Στεφανίδης) Ραμακρίσνα – Ο Ημίθεος, Βιβεκανάντα –ο Σοφός , Αθήνα,
36. Κέννεθ Γκάρθι(μετφ- Α. Νάνου-Τσακάλη) ,(1995) Τα Κείμενα των Πυθαγορείων – Οι διδασκαλίες των Πυθαγορείων μέσα από τα Αρχαία Κείμενα, Αθήνα, Πύρινος Κόσμος
37. Ν.Α.Μαργιωρής (1983) Ράτζα Γιόγκα , Αθήνα, Εκδόσεις Ν.Α.Μαργιωρή
38. Ν. Α. Μαργιωρής (1996) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Δραβίδες οι Πρόγονοι των Ελλήνων Εκδόσεις κληρονόμων Ν.Α.Μαργιωρή, Αθήνα,
39. N. A. Μαργιωρής (1987) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Φως εις το Σκότος , Αθήνα, Εκδόσεις Κληρονόμων Ν.Α.Μαργιωρή
40. Ν. Α. Μαργιωρής (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) (1975) Η Θεουργία διδάσκει τον Αιώνιο Δρόμο της ψυχής , Εκδόσεις Κληρονόμων Ν.Α.Μαργιωρή
41. N. A. Margivr;hw (1991a) (epim. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Μυστικισμός ,Αθήνα, Κληρονόμοι Ν. Α. Μαργιωρή
42. Ν. Α. Μαργιωρής (1991β) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Αποκρυφολογία, τομ 1ος , Αθήνα
43. Ν. Α. Μαργιωρής (1992) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Αποκρυφολογία, τομ. 2ος , Αθήνα, Εκδόσεις Κληρονόμων Ν. Α. Μαργιωρή
44. Ν. Α. Μαργιωρής (1997) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη)Στις Μέρες του Μεγάλου Βασιλιά της Κρήτης Μίνωα ,2η έκδοση, Αθήνα, Κληρονόμοι Νικολάου Α. Μαργιωρή
45. Ν.Α. Μαργιωρής (1994) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Η Άλλη Όψη του Δόγματος του Εριχ Φον Νταίνικεν , 2η έκδοση, Κληρονόμοι Ν. Α. Μαργιωρή
46. Ν.Α.Μαργιωρής (1980) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Τι είναι ο Εσωτερισμός, Αθήνα ,Κληρονόμοι Ν. Α. Μαργιωρή
47. Ν.Α.Μαργιωρής (1993) (επιμ. Σ. Πολυζώης –Λ. Πολυζώη) Τα Ελευσίνια Μυστήρια, Αθήνα ,Κληρονόμοι Ν. Α. Μαργιωρή
47. N.A.Μαργιωρής (1988) (επιμ. Σ. Πολυζώης – Λ. Πολυζώη) Η Τελευταία Μέρα του Σωκράτη – Η Μεταφυσική Φιλοσοφία στο Απόγειο της Δόξάς της, 2η έκδ. Αθήνα, Κληρονόμοι Ν.Α.Μαργιωρή,
[1] Ηλίας Λ Κατσιάμπας «Η επιστημονική μέθοδος της Γιόγκα- οι εφαρμογές της στο σύγχρονο άνθρωπο» στο Νέο Ομακοείο , τευχ 1ο , Εκδόσεις Ομακοείου Τρικάλων και Θεσσαλονίκης Καλοκαίρι 2001.
[2] Ε. Α. Μαστρομαούρο –επιμέλεια « Θεραπεία 5.000 ετών …ελπίδα για όσους πάσχουν από οσφυαλγία-πανάρχαιη κινεζική τεχνική μασάζ επιδρά στις ανακλαστικές ζώνες του οργανισμού» στην Απογευματινή, αρ. φύλλου 17.029,25 Φεβρουαρίου, 2006